יצירת קשר
כתוב תגובה

מזגן או צ'ילר

מזגן או צ'ילר

מזגן או צ'ילר מה עדיף לאירוע בחוץ?

 

אם אתם עומדים לעשות אירוע  ושוקלים מה עדיף מזגן או צ'ילר לאירוע בחוץ, בכתבה זו ננסה לתאר בפניכם מהן האפשרויות, היתרונות והחסרונות של שניהם. 

ראשית חשוב לומר כי במדינה כמו שלנו עם אקלים כל כך לח וחם, לעתים קיצוני, חשוב לתכנן אמצעים ופתרונות כדי לסייע במצבים של צורך במיזוג ואוורור של חללים גדולים וקטנים. יחד עם זאת חשוב מאוד גם לבחור במוצרים שלא יפגעו בסביבה, יחסכו באנרגיה ויהיו גם חסכוניים בכלכלית. צ'ילר הוא פתרון מעולה למצבים כאלה.

צ'ילר הוא צונן, זהו פירוש שמו מאנגלית. הוא הפך להיות אחת משיטות הקירור הכי פופולריות היום. מדובר על מערכת קירור סגורה, הפועלת על מים ומשלבת יישום של עקרונות תרמודינמיקה. צ'ילר הוא בעצם סוג של מזגן, אבל הוא לא מקרר את האוויר אלא מים. כלומר הוא פועל בצורה כזו שהוא שואב את האוויר החם, מזרימים לתוכו מים מקוררים והם הופכים את המים הללו לאוויר יבש וקר. 

 

איך בנוי צ'ילר?

 

צ'ילר בנוי מיחידה של מעבה מים, יחידה לצורך הקפאתם, משאבות, צנרת ומאגר של נוזלים לקירור. בכל צ'ילר מותקן מיכל בקיבולת כלשהי, לתוכו מזרימים מים. בנוסף מותקנים בו צינורות שמוליכים גז קר. הוא נועד לקרר את המים, בלי שום מגע אתם. הם מועברים הלאה באמצעות מדחס דרך צינורות הקיימים ברצפה, בתקרה או בקירות ובאמצעותם מצננים את האוויר באותו חלל.

נדיר להשתמש בצ'ילרים בשימוש ביתי. בדרך כלל בבתים משתמשים במזגנים. אז אם אתם שואלים את עצמכם מזגן או צ'ילר מה עדיף לאירוע בחוץ? אפשר לומר כי שניהם מצננים ומאווררים כל חלל של אירוע בחוץ, אבל השיטות שלהן שונות. מזגן מייצר אוויר קר, צ'ילר מצנן מים שהופכים לאוויר קר. מן הסתם ההחלטה עם מה להשתמש תהיה עניין של נוחות ועלות.

 

צ'ילרים תעשייתיים מאוד נפוצים

 

בבתים הצ'ילרים לא מבוקשים, אבל בענפי תעשייה שונים, הם נפוצים מאוד. הם מבוקשים מאוד במגזרים עסקיים, משמשים לקירור מכונות וכן חומרי גלם. הם מקררים וממזגים חללים גדולים מאוד כמו קניונים, בתי מלון, בתי חולים ועוד. צ'ילרים תעשייתיים יכולים להכיל עד 400 טון מים ובדרך כלל הם ממוקמים מחוץ למבנה ולחלל אותו הם צריכים לקרר. 

אז מה עדיף מזגן או צ'ילר לאירוע בחוץ? תלוי מה זה החוץ. כאשר מדובר בקניון עדיף צ'ילר, כאשר מדובר באמפיתיאטרון זה יהיה צ'ילר, אבל כאשר מדובר על אירועים במקומות יותר קטנים כמו גני אירועים ואולמות שמחה, אז עדיף שיהיה שם מזגן נייד. 

 

מה עדיף בחלל גדול?

לצ'ילר יש יכולת להעביר קור למרחקים גדולים. מזגנים רגילים מאבדים את זה בדרך. הבעיה היא בצינון של חללים גדולים, ככל שיש שטח יותר גדול לקרר, כך צריך לדעת לבחור נכון את אמצעי הקירור. השכרת צ'ילרים בהחלט מתאימים למקומות עם הרבה חדרים כמו מעבדות ובתי חולים. הם גם חסכוניים באנרגיה וכן בחשמל. הם יכולים לחסוך כ-20% מהתצרוכת של החשמל. בהחלט שווה. בנוסף עם גם לא פוגעים באיכות הסביבה. 

אחד היתרונות הגדולים של הצ'ילרים, זה שהם לא זקוקים לתחזוקה. מדובר למעשה במערכת אחת עם תחזוקה מועטה ביחד למערכת של מיזוג בעלת יחידות רבות. במקרה של תקלה בגלל שמדובר במערכת הפועלת על מים, קל מאוד לאתר למשל נזילה ולתקן אותה מיד.

 

דילוג לתוכן